Inzageprocedure
U kunt uw gegevens opvragen bij iedere bank in Nederland. Het is niet mogelijk om gegevens via internet of per telefoon op te vragen. Om inzage te doen moet u zich namelijk legitimeren bij de bank. Zo wordt voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. De bank controleert namens ons uw identiteit. U overhandigt het ingevulde formulier met € 4,50 aan de bankmedewerker. Hij voorziet uw formulier van aanvullende gegevens voordat het naar ons wordt gestuurd. Als het aanvraagformulier volledig en correct is ingevuld, ontvangt u binnen twee weken of zoveel eerder als mogelijk het gevraagde overzicht op het opgegeven thuisadres.
U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen als u deze snel wilt inzien. Maakt u dan wel minstens één dag van tevoren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,50 en legitimeren verplicht. Ons kantoor is op werkdagen open voor bezoek van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur.
Voorbeeld gegevensoverzicht
Protocol inzage
Wilt u weten welke deelnemers de afgelopen 12 maanden naar uw gegevens hebben geïnformeerd? Een overzicht van deze deelnemers kunt u opvragen door een brief te sturen naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel onder vermelding van ‘Protocol inzage’. Bij de brief voegt u een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Ook voor dit overzicht betaalt u € 4,50.
Hebt u nog vragen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 – 257 84 35 of 0900 – BKRTIEL (€ 0,15 per minuut).